Nejnovější trendy v online nakupování
Online nakupování je dynamicky se vyvíjející sféra maloobchodu, a tak neustále přináší nové trendy a inovace, aby nakupování bylo pro zákazníka ještě příjemnějším zážitkem.
Jde o to nabídnout mu přesně to, co si představuje, a celý nákupní proces co nejvíce zjednodušit. Jen tak obchodník minimalizuje riziko nedokončeného nákupu a opuštěného košíku.
1. Personalizace nákupního zážitku
Využití dat a AI umožňuje e-shopům nabízet zákazníkům personalizované nákupní zážitky. Od doporučení produktů na základě dřívějších nákupů až po individualizované marketingové kampaně. Úspěšné online obchody se snaží lépe porozumět svým zákazníkům a nabídnout jim přesně to, co hledají.
2. Vliv sociálních médií a výhodnějších nákupů přes aplikace
Sociální média se stávají klíčovým nástrojem v e-commerce. Platformy jako Instagram, Facebook nebo Tik Tok ovlivňují myšlení zákazníků, ukazují jim trendy. Nové cesty, jak oslovit zákazníky, jsou také aplikace značek, přes které pohodlně nakoupíte, případně získáte i výhodnější nabídky.
3. Udržitelnost a ekologické závazky
Spotřebitelé jsou čím dál více ekologicky uvědomělí a preferují značky, které se zaměřují na udržitelnost. Tento trend vedl k rostoucímu počtu e-shopů nabízejících ekologicky šetrné produkty a také větší oblibu re-commerce obchodů.